NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty

2020-03-20 09:11:00



Nadawca, wykorzystując trudną sytuację związaną z zagrożeniem koronawirusem, podszywa się pod PGE Polską Grupę Energetyczną i wysyła informacje o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami.

W SMS-ach znajduje się link prowadzący do strony łudząco przypominającej stronę logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE, a stamtąd do strony z listą banków i systemu płatności elektronicznej.

Uwaga na fałszywe strony logowania do PGE eBOK

PGE Obrót prosi o zachowanie czujności w trakcie logowania do elektronicznego Biura Obsługi Klienta PGE. Szczególnie zwraca uwagę, żeby zawsze pamiętać o następujących czynnościach:

  • upewnić się, czy strona logowania jest właściwa, czy witryna jest zabezpieczona (symbol szarej kłódki) oraz czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://ebok.gkpge.pl/ebok/faces/profil/logowanie.xhtml;
  • logowanie powinno odbywać się zawsze za pośrednictwem serwisu internetowego PGE Obrót  https://ebok.gkpge.pl poprzez opcję „Zaloguj” w module „Logowanie” lub za pomocą aplikacji mobilnej mBOK PGE;
  • logowanie do platformy odbywa się poprzez podanie adresu mailowego oraz indywidualnego hasła. Po zalogowaniu należy sprawdzić zakładkę „Finanse” celem potwierdzenia prawdziwości wszystkich faktur oraz danych.;
  • przed dokonaniem płatności, należy zweryfikować dane z otrzymaną mailowo eFakturą lub fakturą przesłaną korespondencyjnie.


Fałszywe wiadomości SMS to kolejny, obok e-maili oraz fałszywych faktur, sposób działania oszustów. PGE Obrót zwraca się do wszystkich klientów i pracowników o zachowanie szczególnej uwagi oraz przekazanie ostrzeżenia rodzinom i znajomym. W przypadku otrzymania SMS-a z informacją o planowanym wyłączeniu energii elektrycznej, należy zignorować taką wiadomość i nie otwierać żadnych linków znajdujących się w wiadomościach.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości PGE Obrót zachęca do kontaktu z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222.

Działania nieuczciwych sprzedawców to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. PGE Obrót opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach. Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Ponadto, spółka prowadzi własne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów, jak nie dać się oszukać, a także, przypominające o prawach konsumentów i zachęcające do dokładnego czytania wszelkiego rodzaju umów.

PGE Obrót
press box

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: