Wiele osób budujących lub planujących budowę zastanawia się czy w jego wymarzonym domu można z powodzeniem zamontować takie efektowne i modne rozwiązanie. W niniejszym artykule postanowiłem pomóc rozstrzygnąć tę kwestię. Tezy zawarte w artykule pomogą osobom, które już budują swój wymarzony dom, ale jeszcze lepiej, jeśli zapoznają się z nim osoby, które dopiero planują budowę domu.
Moreview – zabudowa od podłogi do sufitu (fot. własność Ciechanowski s.c.)
- pierwszy sposób standardowy – to całkowicie zatopiona futryna na poziomie progu, bez żadnych elementów wystających. Po otwarciu skrzydła drzwi przesuwnych widzimy wnętrze futryny z rolkami odpowiedzialnymi za prawidłowe przesuwanie się ciężkich skrzydeł, zagłębione jedynie o 17 mm w stosunku do płaszczyzny podłogi.
- drugie sposób to futryna szczelinowa (MOREVIEW KLASA S) – ultranowoczesne rozwiązanie dla koneserów pozwalające na niemal całkowite zatarcie granicy między wnętrzem z zewnętrzem. Wszystkie elementy konstrukcyjne ukryte są pod podłogą. Użytkownik widzi tylko jedną lub dwie wąskie „szczeliny”. Rozwiązanie to umożliwia praktycznie nieograniczone możliwości aranżacji podłogi na styku wnętrza domu i zewnętrznego otoczenia, np. tarasu.
MOREVIEW KLASA S - szczelinowa zabudowa progu
MOREVIEW KLASA S – przekrój przez konstrukcję na poziomie progu
Prawidłowy montaż konstrukcji MOREVIEW na poziomie posadzki to punkt wyjścia to prawidłowej eksploatacji konstrukcji przesuwnych. Zasada działania systemu MOREVIEW, czyli rolki jezdne rozmieszczone po całej długości futryny, wymaga perfekcyjnego montażu konstrukcji na poziomie posadzki. Wszelkie niedokładności, krzywizny itp. będą odbijać się na jakości przesuwu ciężkich skrzydeł.
Futryna dolna nie powinna być montowana bezpośrednio do posadzki lub fundamentu. Pod futryną powinna być zamontowana tzw. podwalina. Element ten może być zbudowany na różne sposoby. W ofercie YAWALU znajdziecie Państwo podwaliny aluminiowe (komorowe profile aluminiowe rozdzielone paskami poliamidu likwidującego tzw. „mostki termiczne” konstrukcji. Podobną rolę mogą odgrywać podwaliny tworzywowe wykonywane z materiałów łączących cechy doskonałej izolacyjności termicznej z wytrzymałością i stabilnością.
Kanał nadmuchowy – sposób na zaparowane szyby (zdjęcie własność YAWAL)
- pierwsze rozwiązanie to całkowicie niewidoczny automat. Wszystkie elementy konstrukcyjne i elektroniczne zostały ukryte w górnej futrynie drzwi przesuwnych. Tam też umieszczony jest pasek zębaty umożliwiający przesuwanie się skrzydeł. Maksymalny ciężar skrzydła przesuwnego może sięgać nawet 1200kg.
- drugie rozwiązanie to tzw. automat nawierzchniowy. Puszka automatu jest dokręcona od wewnętrznej strony drzwi przesuwnych. Po odpowiednim zabudowaniu automatu widoczna pozostaje tylko tzw. klapa rewizyjna – listwa, która po zdemontowaniu zapewni nam możliwość wykonywania wszelkich prac serwisowych. W tym wariancie maksymalny ciężar skrzydła przesuwnego to 700kg.
Oba omówione rozwiązania mają pełną możliwość połączenia z instalacją tzw. „inteligentnego” domu. Możliwe są w zasadzie wszystkie dostępne na rynku sposoby otwierania i zamykania skrzydeł: od czytników linii papilarnych, przez różnego typu piloty i panele dotykowe aż po sterowanie z poziomu smartfona. W showroomie firmy YAWAL mieszczącym się w Dąbrowie Górniczej dodatkowo można zobaczyć i sprawdzić w działaniu MOREVIEW zintegrowane z tzw. asystentem głosowym. Otwieranie i zamykanie skrzydeł odbywają się na podstawie odpowiednich komend.
Sterowanie Moreview z poziomu smartfona to standard (zdjęcie własność YAWAL S.A.)
Zwracając uwagę na powyżej wymienione aspekty dotyczące budowy, wyposażenia, a nade wszystko montażu konstrukcji, możliwe jest unikniecie błędów i na koniec uzyskanie pełni zadowolenia z wymarzonego domu.
Yawal
press box
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET