2023 rok można uznać za wyjątkowo udany dla Aluprof. Firma nie tylko wprowadziła na rynek nową markę, Glassprof, ale także wiele nowości produktowych, w tym rozwiązania zwiększające energooszczędność budynków. Trafne decyzje biznesowe, takie jak inwestycje w rozbudowę zakładów produkcyjnych i dywersyfikacja oferty, nie tylko przełożyły się na dobre wyniki finansowe spółki, ale też liczne nagrody, w tym tytuł Złotej Budowlanej Marki Roku 2023 i Lidera Rynku Stolarki 2023.
Aluprof doceniony przez branżę
W 2023 roku do Aluprof trafiły wszystkie najważniejsze wyróżnienia branżowe. Spółka już po raz 9. z rzędu znalazła się na podium prestiżowego rankingu Budowlana Marka Roku, zdobywając tytuł Złotego Championa Roku 2023 oraz Złotej Budowlanej Marki Roku 2023. Firma otrzymała złote statuetki w kategoriach „Profile okienne aluminiowe” oraz „Systemy roletowe”, a dodatkowo w ręce dyrektor marketingu i PR Aluprof, Bożeny Ryszki, trafiła nagroda indywidualna Marketera XXI wieku za osiągnięcia w działaniach związanych ze strategią marketingową marki i jej promocją wśród wykonawców. Spółka znalazła się też na 8. miejscu zestawienia 100 największych producentów materiałów budowlanych w Polsce w rankingu opracowanym w ramach współpracy PwC z magazynem Builder Polska i Dun & Bradstreet. Z kolei redakcja magazynu „Builder” przyznała Aluprof tytuł „Budowlanej Firmy Roku”, a prezesa zarządu firmy, Tomasza Grelę, po raz kolejny uznała „Osobowością Branży”. Uznanie branży zdobyły też rozwiązania firmy, w tym okna przesuwne MB-77HS, które w prestiżowym „Rankingu Drzwi Tarasowych 2023” przygotowanym przez brokera debesto.com zajęły 1. miejsce w kategorii „Najtańsze tarasowe okna aluminiowe HS”, 2. miejsce w kategorii „Najlepszy stosunek jakość/cena 2023” oraz 3. miejsce w kategorii „Najwyższa jakość”. Otrzymane wyróżnienia są potwierdzeniem najwyższej jakości produktów Aluprof, która idzie w parze z atrakcyjną ceną. Ukoronowaniem pozycji lidera rynku systemów aluminiowych w Polsce było przyznanie firmie przez Centrum Analiz Branżowych oraz redakcję magazynu „Forum Branżowe” tytułu „Lidera Rynku Stolarki 2023” zarówno w segmencie systemów aluminiowych, jak i roletowych. To prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane spółce już po raz 15.! Co ważne, rozwiązania firmy doceniają nie tylko rynkowi eksperci, ale też klienci, którzy po raz kolejny przyznali marce złote godło „Konsumencki Lider Jakości 2023” w kategorii „Profile i systemy z aluminium”. W konkursie, którego organizatorem jest redakcja „Strefy Gospodarki”– dodatku dystrybuowanego wraz z „Dziennikiem Gazetą Prawną” – laureaci wyłaniani są na podstawie analizy wyników badań przeprowadzanych wśród konsumentów.
Nagrody biznesowe potwierdzeniem silnej pozycji spółki
W 2023 roku poza licznymi nagrodami branżowymi na konto Aluprof trafiły też ważne wyróżnienia biznesowe. Firma została uznana „Diamentem Forbesa 2023”, kolejny raz zdobywając ten prestiżowy tytuł przyznawany najdynamiczniej rozwijającym się polskim przedsiębiorstwom, które osiągnęły najwyższy średni roczny wzrost wartości. Znalezienie się w rankingu przygotowywanym przez redakcję magazynu „Forbes” oraz wywiadownię Dun & Bradstreet Poland potwierdza wiarygodność spółki i jej silną pozycję rynkową. Eksperci docenili również działania eksportowe Aluprof – podczas VIII Międzynarodowego Forum Stolarki firma zdobyła nagrodę „Windoor Foreign Investment Award” w uznaniu dla jej sukcesów na arenie międzynarodowej, w tym inwestycji zagranicznych, działalności eksportowej na światowych rynkach oraz promocji Polski i polskiej branży stolarki budowlanej za granicą. Dodatkowo, Grupa Kęty, w skład której wchodzi Aluprof, znalazła się na 14. miejscu w rankingu „Spółek najbardziej świadomych klimatycznie w 2022 roku” oraz została wyróżniona Srebrnym Listkiem CSR w rankingu firm odpowiedzialnych społecznie tygodnika Polityka, Delloite i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zestawienie to bazuje na ocenie działań przedsiębiorstw w obszarze zrównoważonego rozwoju: ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ESG. Nagroda stanowi potwierdzenie słuszności przyjętej przez Grupę strategii ESG, w tym jej zaangażowania w redukcję śladu węglowego organizacji i produktów.
Aluprof z sukcesami w obszarze marketingu
Wymieniając liczne sukcesy odniesione przez Aluprof w 2023 roku, nie można nie wspomnieć o osiągnięciach firmy w zakresie prowadzonych działań marketingowych. Poza wymienionym już tytułem Marketera XXI wieku przyznanym dyrektor marketingu i PR, Bożenie Ryszce, docenić należy też znalezienie się spółki, 6. rok z rzędu, w pierwszej dziesiątce rankingu Top Marka w kategorii „Materiały budowlane”. W zestawieniu przygotowywanym przez magazyn „Press” i PSMM Monitoring & More uwzględniane są najbardziej medialne marki w Polsce w 50 branżach. Tak wysoka pozycja stanowi potwierdzenie przynależności Aluprof do grona najbardziej medialnych brandów w kraju. Działania promocyjne firmy doceniło też jury konkursu PR Wings nagradzającego najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations – do Aluprof trafiło wyróżnienie w kategorii „Angażujący event” za inicjatywę Future Builders oraz towarzyszącą jej IV edycję konkursu „Obiekt Roku w systemach Aluprof”.
Ambitne plany na przyszłość
Potwierdzeniem pozycji lidera branży są nie tylko liczne nagrody zdobyte przez Aluprof w ostatnich miesiącach, ale też dobre wyniki finansowe spółki (uzyskane m.in. dzięki wzrostowi wolumenu sprzedaży), które pozwalają jej snuć ambitne plany na 2024 rok. Przemyślane, a niekiedy wymagające też sporej odwagi decyzje, takie jak wprowadzenie na rynek nowej marki Glassprof specjalizującej się w produkcji szyb ogniochronnych czy zwiększenie mocy produkcyjnych, m.in. poprzez uruchomienie dwóch kolejnych linii lakierniczych (pionowej i poziomej) w Bielsku-Białej i rozbudowę zakładu w Złotowie, pozwalają firmie konsekwentnie budować swoją przewagę konkurencyjną, także na rynkach zagranicznych.
„Chęć utrzymania dotychczasowej pozycji lidera branży wyznaczającego trendy, zwłaszcza w dobie osłabienia koniunktury, sprawiła, że w 2023 roku jeszcze większy nacisk położyliśmy na wysoką jakość produktów i dywersyfikację oferty. Nasze portfolio poszerzyło się m.in. o produkty zaprojektowane w zgodzie na najnowszymi trendami architektonicznymi (jak drzwi MB-86 Pivot Door z przesuniętą osią obrotu) czy odpowiadające wymogom zrównoważonego rozwoju i idei gospodarki obiegu zamkniętego – tu przykładem jest choćby fasada słupowo-ryglowa MB-MT50N stworzona z myślą o spełnieniu wymagań certyfikacji Cradle to Cradle. Inwestycje w rozwiązania wpisujące się w założenia gospodarki cyrkularnej to zresztą jeden z celów naszej strategii w obszarze ESG na lata 2021–2025. Jestem przekonany, że dzięki rozwojowi procesów recyklingu, efektywnej gospodarce odpadami we wszystkich obszarach działalności Grupy Kęty oraz inwestycjom w innowacje będziemy w stanie utrzymać silną pozycję na konkurencyjnym rynku – zarówno krajowym, jak i międzynarodowym”, podkreśla Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof SA.
Aluprof
press box
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET