Przejawem zaangażowania firmy na tym polu jest dostarczanie innowacyjnych, ekologicznych produktów poprawiających efektywność energetyczną budynków. Dzięki temu możliwa jest redukcja kosztów związanych z ich ogrzaniem czy chłodzeniem. Aby jeszcze skuteczniej promować rozwiązania, które to umożliwiają, marka rozpoczęła kampanię „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami”, której twarzą został międzynarodowy sędzia piłkarski Szymon Marciniak.
Okna i drzwi o wysokiej izolacyjności termicznej – oszczędność energii przez cały rok
W ramach kampanii „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami” Aluprof skupia się na promowaniu swoich flagowych produktów – nowoczesnej, energooszczędnej ślusarki aluminiowej. Rozwiązania takie jak okna i drzwi z izolacją termiczną zostały zaprojektowane z myślą o budynkach mających spełniać najwyższe wymagania w zakresie efektywności energetycznej. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych materiałów izolacyjnych i specjalnych przegród termicznych wyróżniają się one doskonałymi parametrami izolacyjnymi i tym samym minimalizują wychładzanie się pomieszczeń zimą oraz przenikanie do nich ciepła latem, a to przekłada się na niższe koszty ogrzewania i chłodzenia budynków. Warto przy tym podkreślić, że wysoka izolacyjność termiczna rozwiązań Aluprof idzie w parze z atrakcyjnym designem i bardzo dużą funkcjonalnością. Przykładem produktów, które wyjątkowo udanie łączą w sobie wszystkie te cechy, są drzwi przesuwne z ukrytą ramą MB-SKYLINE TYPE R oraz drzwi tarasowe podnoszono-przesuwne MB-82HS. Pierwsze z nich, za sprawą bardzo wąskich profili, zapewniających maksymalną powierzchnię oszklenia, pozwalają cieszyć się panoramicznym widokiem na otoczenie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej izolacji termicznej. Z kolei drzwi MB-82HS dzięki zastosowaniu w nich takich rozwiązań jak próg „zerowy” zabudowany w podłodze, systemowe liniowe odwodnienie, wąski słupek czy brak listew maskujących na ościeżnicach pionowych doskonale łączą w sobie wysokie walory wizualne i komfort użytkowania.
Zewnętrzne osłony okienne dla ochrony klimatu i niższych rachunków
Dla jeszcze lepszego zarządzania temperaturą wewnątrz budynku Aluprof już jakiś czas temu wprowadził na rynek innowacyjne zewnętrzne osłony przeciwsłoneczne, spośród których szczególnie wyróżniają się: pionierski system SkyTwin łączący w jednym produkcie funkcje rolety zewnętrznej i screena, żaluzje fasadowe SkyFlow, które dzięki swobodnej regulacji lameli pozwalają zachować komfort optyczny we wnętrzach oraz screeny SkyRoll wykorzystujące specjalistyczne tkaniny techniczne skutecznie odbijające promienie słoneczne i jednocześnie będące atrakcyjnym wyróżnikiem elewacji. Co ważne, wszystkie te rozwiązania pozostają kompatybilne z oknami i drzwiami z portfolio firmy. Tym samym stanowią ich dopełnienie, wpisują się w koncepcję „all in one” i w jeszcze większym stopniu poprawiają efektywność energetyczną budynków, stanowiąc skuteczną ochronę wnętrza przed intensywnym nagrzewaniem czy utratą ciepła. Brak zastosowania zewnętrznej osłony przeciwsłonecznej powoduje bowiem, że 30 do nawet 80% promieniowania słonecznego przedostaje się do pomieszczeń, powodując ich nagrzewanie. Przekłada się to na gorsze samopoczucie i zwiększone zapotrzebowanie na energię zużywaną przez urządzenia klimatyzacyjne. Z kolei osłony przeciwsłoneczne zamontowane na zewnątrz okna sprawiają, że aż 80-90% promieni słonecznych pozostaje przed szybą. To dużo lepszy wynik niż w przypadku zastosowania osłon wewnętrznych, które są w stanie zatrzymać i wchłonąć zaledwie do 37% promieniowania słonecznego, podczas gdy pozostałą część emitują do wnętrza pomieszczeń, doprowadzając do efektu przegrzania. Ciekawych danych dostarcza też symulacja w zakresie użycia screenów, którą Aluprof wspólnie z firmą Serge Ferrari (dostawca poszyć do screenów) wykonał dla budynku szpitala zlokalizowanego w Berlinie. Po przeanalizowaniu zebranych wyników okazało się, że roczne zapotrzebowanie na energię dla fasady południowej wyposażonej w screeny zmniejszyło się o 50%, a dla całego budynku o 30%. Jeśli natomiast chodzi o izolacyjność termiczną rolet, to Aluprof wspólnie z Politechniką Krakowską przeprowadził specjalistyczne badania, które dowiodły, że roleta zewnętrzna może zabezpieczyć okna przed utratą ciepła nawet do 26%. Tak doskonałe parametry izolacyjne osłon zewnętrznych przekładają się na mniejsze zapotrzebowanie na prąd i paliwa kopalne, a więc korzyści zarówno ekonomiczne (zwłaszcza w kontekście odmrożenia cen energii elektrycznej od 1 lipca 2024 roku i prognozowanych w związku z tym podwyżek), jak i środowiskowe. Eksperci z Guidehouse szacują, że zastosowanie inteligentnych i dynamicznych osłon przeciwsłonecznych tylko na terenie Europy do 2050 roku pozwoli ograniczyć redukcję emisji CO2 o 100 milionów ton oraz uzyskać oszczędności nawet do 285 bilionów EUR.
Rozwiązania „all in one”
Założenia kampanii „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami” doskonale wpisują się w strategię Aluprof, zgodnie z którą firma promuje ideę zrównoważonego rozwoju w budownictwie i wdraża odpowiedzialne działania m.in. na rzecz redukcji śladu węglowego. Z pomocą cieszącego się międzynarodową rozpoznawalnością ambasadora spółka chce jeszcze skuteczniej promować swoje kompleksowe, energooszczędne rozwiązania, które pozwalają zwiększyć efektywność energetyczną budynków. Niższe zapotrzebowanie na energię to nie tylko znaczne oszczędności w rachunkach, co ma kluczowe znaczenie w dobie wysokich kosztów za energię i przekłada się na portfel klientów. Dla osiągniecia maksymalnego efektu kluczowe jest jednak kompleksowe podejście, a więc stosowanie rozwiązań „all in one”, które wzajemnie się uzupełniają i tym samym pozwalają jeszcze skuteczniej chronić budynki przed wychłodzeniem zimą i nadmiernym nagrzewaniem się latem.
Aluprof z globalną kampanią promocyjną
Celem międzynarodowej kampanii „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami” jest zwrócenie uwagi inwestorów indywidualnych na kwestię efektywności energetycznej budynków i korzyści, jakie się z nią wiążą – zarówno finansowe, jak i związane z ochroną klimatu. Dzięki zmniejszeniu zapotrzebowania obiektów na energię, zarówno tę niezbędną do ich ogrzania (latem), jak i chłodzenia (zimą), jesteśmy w stanie obniżyć nasze rachunki za ogrzewanie i klimatyzację nawet do 30%, jednocześnie przyczyniając się do zahamowania zmian klimatycznych.
W ramach działań realizowanych we współpracy z ambasadorem marki, sędzią piłkarskim Szymonem Marciniakiem, zaplanowano m.in. telewizyjne spoty reklamowe, reklamy prasowe oraz szeroko zakrojone działania w internecie i mediach społecznościowych. Za koncepcję kampanii odpowiada kolektyw kreatywny Digi Digi, produkcję filmów i sesji koordynuje F4 Studio, natomiast reżyserem spotów jest Bartosz Dombrowski. Istotnym elementem graficznym kampanii jest zielona kartka i towarzyszące jej hasło „Gramy fair z naturą”, które z jednej strony stanowi oczywiste nawiązanie do profesji Szymona Marciniaka i propagowanych przez niego zasad fair play, z drugiej zaś celnie oddaje wartości istotne dla marki.
Aluprof
press box
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET